Témata absolventských prací 2015/2016

 

 

Absolventské práce jsou pro žáky příležitostí k propojení získaných poznatků a klíčových kompetencí.Cílem je vyhledání a zpracování materiálů k vybranému tématu, prezentace své práce, ověření svých schopností a dovedností v závěru základního vzdělávání.Během realizace je žák veden k systematické dlouhodobější práci, při které zkoumá využitelnost svých znalostí a klíčových kompetencí, a zároveň tím formou obhajoby práce završuje svou školní docházku.

 

SYSTÉM ABSOLVENTSKÝCH PRACÍ:

  • KAŽDÝ VYUČUJÍCÍ V 9. ROČNÍKU PŘIPRAVÍ ZA SVŮJ(SVÉ) PŘEDMĚTY DVĚ TÉMATA (DO KONCE ÚNORA).
  • ŽÁCI SI PROSTŘEDNICTVÍM ZÁPISOVÝCH LISTŮ VYBEROU TÉMA-JEDNO TÉMA VŽDY MAXIMÁLNĚ DVA ŽÁCI-SYSTÉM KDO DŘÍV PŘIJDE….ŘÍDÍ TU 9. ROČ.
  • CELÝ TENTO VÝBĚR BUDE UKONČEN DO 21.3.2017
  • POTÉ VYUČUJÍCÍ 9. ROČNÍKŮ SESTAVÍ PŘEHLEDNÝ ROZPIS (TÉMA, ŽÁK, KONZULTANT).
  • BĚHEM TVORBY ABSOLVENTSKÝCH PRACÍ ŽÁCI USKUTEČNÍ MIN. DVĚ KOZULTACE S VEDOUCÍM JEJICH PRÁCE, O TERMÍNECH SE PŘEDEM DOHODNOU
  • PRÁCE BUDOU ODEVZDÁVAT V PÍSEMNÉ PODOBĚ SVÉMU VEDOUCÍMU-KONZULTANTOVI A PREZENTOVAT BĚHEM KVĚTNA-ČERVNA (BUDE UPŘESNĚNO) PŘED KOMISÍ TŘÍ VYUČUJÍCÍCH V INTERAKTIVNÍ UČEBNĚ.

ETAPY:

  1. STANOVENÍ A SCHVÁLENÍ TÉMAT
  2. ZVEŘEJNĚNÍ TÉMAT
  3. ŽÁK SI VYBERE TÉMA, PODÁ PŘIHLÁŠKU TŘ. UČITELI
  4. VLASTNÍ PRÁCE, KONZULTACE
  5. ODEVZDÁNÍ PRÁCE, HODNOCENÍ, OBHAJOBY

POŽADAVKY K OBSAHU A ROZSAHU:

  • ÚVODNÍ LIST PRÁCE-VHODNĚ ESTETICKY ZPRACOVANÝ
  • VLASTNÍ ÚVAHA, ZDŮVODNĚNÍ VÝBĚRU TÉMATU
  • VLASTNÍ PRÁCE – VÝTAH ALESPOŇ ZE DVOU INFORMAČNÍCH ZDROJŮ (LITERATURA, WWW STRÁNKY…)
  • OBRAZOVÝ MATERIÁL – ZAKOMPONOVANÝ DO TEXTU PRÁCE
  • POUŽITÉ ZDROJE – SPRÁVNÝ ZÁPIS (VIZ. KONZULTACE)
  • ELEKTRONICKÉ ZPRACOVÁNÍ PRO PREZENTACI
  • PRÁCE MŮŽE BÝT MEZIOBOROVÁ, PROPOJENÍ VÍCE PŘEDMĚTŮ
  • ROZSAH – MIN. 4 STRANY VLASTNÍ PRÁCE + ÚVODNÍ LIST+LIST SE ZDŮVODNĚNÍM VÝBĚRU+POUŽITÉ ZDROJE INFORMACÍ
  • STRANY A4, VELIKOST 14, ŘÁDKOVÁNÍ JEDNODUCHÉ

KRITÉRIA HODNOCENÍ:

  • ZDŮVODNĚNÍ VÝBĚRU, ARGUMENTACE
  • VĚCNÁ SPRÁVNOST
  • SPOJENÍ OBORŮ
  • VYUŽITÍ VÍCE ZDROJŮ INFORMACÍ
  • NÁPADITOST, ORIGINALITA
  • ESTETICKÁ ÚROVEŇ
  • GRAMATICKÁ A STYLISTICKÁ SPRÁVNOST

PŘI HODNOCENÍ BUDE POUŽITA PĚTISTUPŇOVÁ ŠKÁLA KLASIFIKACE.